Tuesday, May 25, 2010

Hari ini & Semalam

Argghhh tension & stress! Ei memang selagi semuanya berkaitan kerja, memang sangat membuatkan aku stress. Stress dengan Bank, dengan staff dan lain-lain.Tapi, takpe, sabar-sabar..buat kerja perlahan-lahan..ikhlaskan hati..wah!hahaha. Aku suka semalam sebab semalam tak datang ofis..sebab semalam aku attend seminar pasal Islamic Banking yang sangat aku suka. (aku suka tempat seminar tu sebab kat kampus USM & speaker dia)hahaha.. So semalam aku rasa tenang. jauh dari ketensionan kerja pejabat..Jadilah sehari pun!

Aku suka speaker dia yang bernama En Muhammad Zahid Abdul Aziz sebab dia sangat cool dan best. Even dia sangat expert pasal islamic banking, tapi cara dia present sangat mudah, cepat faham dan sangat menarik dan plak dia memang baik sangat. Tak terasa langsung masa sehari sebab aku rasa macam dua jam je dia bercakap. Memang nganga lah aku yang mendengar sebab terlalu kagum dengan knowledge yang dia ada.Tetiba aku rasa nak kerja ngan dia dan jadi expert macam dia dalam islamic banking. He was a Senior Manager in Corporate Financing Department in one of the Bank in Malaysia ,he then left for Riyadh as Rukuk Consultant to Saudi Arabia's second Islamic Bank and last year he returned to Malaysia and set up his own consulting company. Semua post dia memang cukup buatkan aku kagum gile!

I remember he told us something like "i refuse to accept their (Bank in Arab Saudi) offer at first, but, when they showed me the letter offer, i then changed my mind" Dan tatkala itu jugaklah aku sangat-sangat terfikir dan imanagine kalau aku se expert dia, wah..mesti best.......

No comments:

Post a Comment