Monday, February 9, 2009

HATI YANG GUNDAH

Ewah.. ye ye je title.. tapi, minggu ni saya tak dapat lari dr memikirkan tentang kerja..huhuhu( those who close to me know what i mean..hehehe).. kadangkala saya mengalami sindrom ketidakpercayaan diri yang tetiba tinggi daripada biasa dan keterbayangan hal2 mengarut yang mungkin terjadi ke atas file2 saya( but alhamdulillah, so far, tak pernah saya berhadapan dengan kejadian2 buruk susulan dari tindakan2 saya ke atas file2 saya..harap2nya berpanjangan..). Saya sentisa memohon dari-NYA agar dikurniakan satu keyakinan untuk saya.. hey, it just me!! Percayalah, bila saya menghadapi kerisaun tahap cipan ngan file2 saya, minda, otak dan hati saya takkan bergenjak walau seminit dari terus memikirkannya.. (saya ni jenis manusia yang terlalu cepat risau) sebelum tido, tengah tido pun kdg2 mimpi, bangun tido...alamak.. that's s bad..

Bos2 saya dan rakan2 sekerja saya yang sangat baik selalu nasihatkan saya supaya tak payah risau banyak.. just face it when the time comes (if any lah)..tak perlu nak risau tak tentu pasal.. as long as we did our job, that will be ok.. hmmm i wish i could be someone like that..

Ppgi2 ni, saya cari abah ( my lovely dear dad) untuk menceritakan gundah gulana saya ni.. seperti biasa, abah akan menjadi seseorang yang cube menenangkan saya..saya juga sempat berbincang dengan abah file2 ni.. ( my father seems to know everything.. u can talk to him about everything.. sukan, hiburan. politik, undang2, kerja, atau apa saja.. bawalah dia ke ceruk kampung plg ulu di mana2 pun, atau ke istana- dia mampu menyesuaikan diri dengan sesiapa saja..that's my father.. n i m proud to be his daughter..)- kalau saya nak cari soul partner yang macam abah, is that too much too ask?.hahahaha..

7 comments:

  1. i personally think thats how a (good) coveyancing lawyer is trained. hihi. sb segala yg kita sign/buat/bagi advise tu akan jadi our responsibilities. menggerunkan. sampai nk tido, bgn tido pun that is the first thing appear in mind : on our file! Eurgh. -wahida

    ReplyDelete
  2. sian korg convey lawyer....Nana for me aku selalu doakan agar aku dikurniakan kasih sayang yang mcm mak abah aku...they still so in love until today..hehehhe...

    ReplyDelete
  3. best apa keje ngadap dokumen. klu slh, plg kurg pun kna maki je.

    ReplyDelete
  4. best?this is responsibility la weh...nowadays clients r demanding n smart

    ReplyDelete
  5. to zul.. nape kasih sayang macam mak abah ko plak? mak abah aku pun ok je.. but nway, thank u.. plg penting kena doa dapat IBU MERTUA yang ok.. eii... dengar pun scary!

    ReplyDelete
  6. aku rasa orng plg paham keadaadn aku dan mengalami nightmare yang sama dengan aku tak lain tak bukan ialah wahida...tq dear... korang semua jangan ingat jd lawyer convey ni senang tau... responsibility sangat tinggi.. yang banyak kena barred or lesen gantung tu.. lawyer convey lah.. (tp hope kawan2 saya yang juga lawyer convey akan ok)thanks for such a supportive comments n thanks for being so understanding..love u guys.

    ReplyDelete
  7. rileks, jangan gabra! kerja biasa la kalau ada problem...hahahhaha

    ReplyDelete