Tuesday, February 3, 2009

SEBUAH KISAH KLASIK

i've read zulhairil's blog just now and suddenly rasa syahdu yang teramat sangat (those who r close to me know how sensitive i m). it's all about uni life ( when i was in Uitm ) I miss my times in uni and i miss all my friends. i do agree with with zul that we need a reunion..(please i beg you guys!) Zaman2 indah itu, dilalui dengan 4 orang teman yang sangat saya sayang (Asma, Anis, An and Miza). Kami sangat rapat, kami sekelas, serumah, sebilik, dan banyak lagi lah se nya.. hehehe.. semua benda kami lakukan bersama..tak pernah bosan.. saya mengakui bahwa kami sangat nakal, jangan tak cayo, bila tibe class yang bosan e.g.......(rahsia), kami akan tulis notes kecik yang kan di pass kan di antara kami, dan percaya lah notes tu sama tebal je ngan notes lecture. hahahaha.. contoh- contoh nye :-

1. weh, awatlah kelas ni aku rasa lama sangat?
2. kang lunch kat mana?
3. petang kang kite gi Mid Valley nak?
4. weh, tau tak, tadi aku nampak si polan, si polan, tengah....(contents is secret)hehehe
5. apa impian perkahwinan hang.. sila tulis ..
6. malam kang lepas kelas g putrajaya jalan2 nak?
7. weh, aku ngantok gilerrr..tahap gaban .
8. malam satgi kita p uptown nak?

itulah di antara dialog2 yang bergerak secara senyap semasa kelas sedang berjalan..hehehehe. ish, kalau nak cerita, sure orang tak percaya, sebab muka kami ni baik2..ewah, tapi bab bercakap cam tak leh berenti plak..

paling hebat saya rasa, kami mampu menghasilkan sebuah cerpen tebal(anis yang start).menariknya cerpen itu akan ditulis oleh semua kami pada masa berasingan time tengah mengantuk masa lecturer mengajar. paling menarik, sesiapa yang sedang menulis cerpen tersebut tidak akan diganggu walaupun firm mates lain sedang bertungkus lumus menyediakan affidavit untuk kelas civil. gile..saya menjadi orang terakhir yang menghabiskan cerpen tersebut beberapa hari sebelum final exam. sangat syahdu...gila222.. setiap hari anis akan bawak kamera dan tangkap gambar setiap waktu (even lecturer tgh mengajar).


itu adalah 0.05% kisah kami..saya yakin akan menulis lagi pasal kisah kami kerana kisah2 ini bisa membuat saya tersenyum setiap masa.

INILAH KISAH KLASIK SAYA

4 comments:

  1. nana add aku anisfitri.blogspot.com tapi aku dah tak aktif pun..dah malas..hangat2 taik ayam ja..aku suka baca blog org ja tp bila nak tulis blog sndri aku rasa semua patut jadi secret..tu yg last2 tak tulis apa..

    ReplyDelete
  2. ah, those good old days! sangat indah lah! -wahida

    ReplyDelete
  3. ye zul pasti nye ko kenal aku..hehehe

    ReplyDelete